Medlemsbrev nr 6 – 2009

1. juni, söndag – Midsommartouch på Telenor Arena – hemmamatch Stabæk – Start

Norsk – Svensk Forening har fått ett flott erbjudande från Telenor Arena, där Stabæk Fotball spelar sina hemmamatcher.  I spetsen för regerande seriemästarna Stabæk står den svenske tränaren Jan Jönsson. I sitt lag har han ytterligare 6 starka svenska profiler.

Ta på dig något blågult eller en blomsterkrans i håret. Ta gärna med en svensk flagga! Kom tidigt. Vi satsar på glad midsommarstämning ute, inne och i puben Onkel Blaa.

Matchstart kl 18. Läs mer på nästa sida. Välkommen!

Eidsvollsbygningen 1814

En passe stor gruppe fra foreningen besøkte Eidsvollsbygningen 26.mai og ble guidet av sjefen selv, som tok seg god tid. Han sendte en hilsen til de som ikke var med denne gang og ønsket: Velkommen til sommerteater 28. juni – 16. august kl 10 -17 i Eidsvollsbygningen.

”1814 Bit for Bit, ” et drama, spenning og nerver – nettopp slik det var i 1814.  Det er spennende og morsomt for fjortisen, for 7-åringen og for bestemor. Åpne forestillinger og omvisninger hver halv time, med varighet 30 minutter.

1. september, tirsdag (preliminær dato) kvällsvisning

– Drømmesommer med bl a Prins Eugén på Blaafarveverket–

Gruppeutstillingen på Blaafarveverket med arbeider av to sentrale kunstnerer fra forrige århundreskifte, Prins Eugén, sønn av den siste svensk – norske unionskongen, og Nikolai Astrup i tillegg til samtidskunstneren Ulf Nilsen.

SWEA inviterer til felles bussreise, avreise fra Margaretakyrkan kl 1730, guidet visning og supé. Pris og mer informasjon i neste Medlemsbrev

1. september, lørdag kl 15 – Evert Taube –

Bentein Baardsons Taube er høstens store kulturopplevelse – en musikalsk forestilling bygget på den fantastiske trubaduren, verdensborgeren og eventyrerens legendariske liv, hans udødelige melodier og hovedpersoner. Tekstene blir sunget på svensk.

Pris kr 510,- Vi har fått forlenget fristen til onsdag 12. august. Bestill billett hos Kerstin

Telefoner: 22 55 20 10/90 68 78 03. Vennligst betal til konto 6001 05 37102,  Norsk – Svensk Forening, Oslo, merk betalingen ”Taube.”

Hermans Kungar från Gustav Vasa till Karl XIV Johan

Våra mest älskade regenter, från Gustav Vasa til vår egen kungs anfader Karl XIV Johan. Vi har skaffat oss Herman Lindqvists unika DVD-samling, 10 klassiska filmer, varav 5 kommer att visas under hösten. Dagar, plats og tid kommer i nästa Medlemsbrev.

Styrelsen önskar alla medlemmar en skööön sommar!

Norsk – Svensk Forening har fått ett flott erbjudande från Telenor Arena, där Stabæk Fotboll spelar sina hemmamatcher! Välkommen!

MIDSOMMARTOUCH PÅ TELENOR ARENA 21 JUNI

– ALLA SVENSKAR ÖNSKAS SÄRSKILT VÄLKOMNA!

Har du varit på Telenor Arena på Fornebu? På fotbollsmatch, på AC/DC, Tina Turner, på förpremiären på Terminator Salvation eller under FotbollsExpo? Eller har du tillgodo att bekanta dig med den nya arenan på Fornebu där Stabæk Fotboll spelar sina hemmamatcher?

Midsommarhelgens hemmamatch Stabæk-Start söndag den 21/6 är ett perfekt tillfälle!

En fotbollsmatch är mycket mer än sporten i sig själv. Många tusen människor i alla åldrar på läktarna ger en fantastisk stämning. Det är socialt och det är underhållning!

I spetsen för regerande seriemästarna Stabæk står tränaren Jan Jönsson. I sitt lag har han ytterligare

6 starka svenska profiler – Daniel Nannskog, Fredrik Berglund, Pontus Farnerud, Johan Andersson, Pontus Segerström och Fredrik Risp. I klubbstyrelsen sitter svenska Kari Styren och i Stabæk jobbar svenska Cecilia Jönsson som säkerhetskonsult och Petra Zellén, som är projektledare för det här och många andra klubbevenemang. Kom hit på matchen den 21 juni och träffa oss alla, klubbens små och större supportrar, spelarnas familjer och våra många andra vänner dessutom! Se www.stabak.no

Svensk midsommarrabatt: Biljett på SverigE-läktaren söndag 21/6 kostar bara 100 kr

Ta på dig något blågult eller en blomsterkrans i håret eller ta gärna med en svensk flagga! Kom tidigt!

Vi satsar på glad midsommarstämning ute, inne och i puben Onkel Blaa. Matchstart kl. 18.

Dina möjligheter denna dag:

Alternativ I. Köp 100-kronorsbiljetten vid ingång C från klockan 16 och titta på matchen från SverigE-läktaren. Vi har ”free seating” så att det ska vara enkelt att sitta tillsammans med sina vänner! Du kan också köpa din biljett i Stabækbutiken centralt på Bekkestua.

Alternativ II. Köp restaurangplats med full servering före matchen och sittplats i direkt anknytning till restaurangen (min 2 pers). Medlemmar i Norsk-Svensk Forening får specialpris i restaurangen den här kvällen om du tar kontakt med alexander.reina@stabak.no, tel 917 01 099.

Alternativ III. Köp en hel loge till ditt företag/klubb/förening eller till dina vänner (min 8 pers).
Ta kontakt med annekarin@stabak.no, tel 97 07 15 11.

Glädj dig! Arenan har perfekt akustik, läktarna har byggts lagom lutande, så att man ser bra oavsett var man sitter och rycks med av spänningen och underhållningen. Här är det plats för 15 000 på match! Pub, kiosker och en restaurang med 800 platser skapar en perfekt ram. Se också www.telenorarena.no

Slutligen – det är enkelt att ta sig till och från Telenor Arena med bussar från/till Oslo (buss 31 från Tonsenhagen genom stan var 10:e minut) och från Bærums alla hörn (extrabussar på linje 131, 132, 143, 121 och 151).

Har du några frågor är det bara att ta kontakt. Varmt välkommen önskar vi i Stabæk Fotball!