Medlemsbrev nr 1 – 2012

Godt Nytt År!

Medlemskort 2012
Vedlagt er faktura med medlemskort for 2012. Vi vil gjøre vårt aller beste for at medlemskapet også i 2012 vil gi gleder og fornøyelser. Vi ber vennligst om å få din betaling senest 28. januar 2012. Medlemskortet skal vises frem ved våre arrangementer for å oppnå medlemsbetaling. Ta vel vara på medlemskortet.

Foredrag om De hvite busser av Grethe Frydenlund

Lørdag 28. januar 2012 kl 14. Sted: Voksenåsen

1400   En beretning om mot. Folke Bernadotte og De hvite busser våren 1945

Foredrag av Grethe Frydenlund.

Hver fredag foran porten.

Wanda Heger forteller om da familien var sivilinternerte i Gross Kreutz og hennes kontakt med Sachsenhausen – fangene og opprettelsen av lister over i hvilke leire det fantes norske fanger. Listene ble helt essensielle for redningsaksjonen.

Foredraget holdes i Gerhardsensalen. Ingen påmelding. Velkommen!

1530    Efter foredraget serveres som buffet en viltgyte med poteter, rørte tyttebær, blandet

salat, brød og smør. Pris for viltgryten for medlem med medlemskort, kr 158, ellers

kr 185. Drikke kommer i tillegg.

Viltgryten – vennligst reserver bord på telefon 22 81 15 10. Velkommen!

Utflykt til Bogstad Gård – en aktivitet også for barna

– omvisning – hilse på hos dyrene i fjøset – utstilling – handle i butikken

Tirsdag 28. februar 2012. Samling kl 1030 for avreise med egen buss.

Omvisning i Peders Ankers vakre hjem er en opplevelse. Besøk i bakeriet, utstillingen ”Temaheftene på Bogstad”, handlebutikken, og fjøset for å hilse på dyrene.

Påmelding senest tirsdag 21. februar til telefon 22 55 20 10 eller 22 44 64 75 eller e-mail: post@norsksvenskforening.com

Pris kr 500, innbetales senest 21. februar til bankkonto 6001 05 37102, merk ”Bogstad”, inkluderer busstransport, omvisning, lunsj kaffe/te, smørbrød – karbonade eller reker, gi beskjed ved booking -. Barn gratis i buss og omvisning. Barnenes lunsj for egen regning.

Bussavgang Slemdalsveien ved Misjonskirken (Majorstuen) kl 1030

Omvisning i Peder Ankers hjem kl 11 – 12, lunsj kl 12, utstillingen. Åpent til dyrene i fjøset kl 1230-15. Åpent for shopping i butikken.

Bussen returnerer kl 14 til Majorstuen.  Velkommen med din booking!

Svensk Valborgsmässoafton

Måndag 30 april kl 18. Sted: Voksenåsen

Vi inbjuder till en svensk tradition, en folkfest med körsång, brasa, allsång och Voksenåsens svenska smörgåsbord med många delikatesser. Dans.

Festspillene i Bergen – Leif Ove Andsnes konsert i Grieghallen

Torsdag 24. mai – lørdag 26. mai

Det er noen plasser igjen på vår reise til Festspillene i Bergen. Vi har reservert billetter til Leif Ove Andsnes´ konsert i Grieghallen fredag 25. mai.

I Bergen møter vi Svensk – Norsk Forening fra Stockholm og vi håper også på et møte med Norsk Svensk Forening i Bergen. Vi spiser middag på Hotel Norge sammen med Stockholmsforeningen direkte før forestillingen i Grieghallen. Overnatting i Hotell Norge 24.- 26.mai.

Pris: for buss fram og tilbake, lunsj på reisedagene torsdag 24. og lørdag 26. mai, 2 overnattinger i dobbeltrom med frokost Hotell Norge, middag 25.mai Hotell Norge, konsertbilletten, sightseeing i Bergen og reiseleder,

kr 3 500. Tillegg for enkeltrom kr 600.

Avbestillingsfrister er som følger: etter 1. mars er konsertbilletten bindende, kr 400, – før 16. mai kan rom og middag avbestilles mot avgift kr 50. Etter 16. mai er hele beløpet bindende.

Vi ber om din påmelding senest onsdag 15. februar 2012 til Kerstin 22 55 20 10/90 68 78 03 eller Birgitta 22 44 64 75/95 97 08 44 eller e-mail: post@norsksvenskforening.com,

Svensk Midsommarafton

Fredag 22. juni kl 18. Sted: Voksenåsen

Vi inbjuder till en svensk tradition, en folkfest med dans kring midsommarstången, lekar, glass och godispåse för barnen, Voksenåsens svenska smörgåsbord med många delikatesser. Dans.

Velkommen til våre aktiviteter!