Medlemsbrev nr 4 – 2012

Nya medlemmar från Valborgsmässoafton, den 30 april.

Vi önskar 25 nya medlemmer välkomna som medlemmar i Norsk – Svensk Forening

Barnens nationaldag –  söndagen den 3 juni kl 11 –
Svenska Margaretakyrkan
firar Barnens nationaldag med gudstjänst där Barnkören och Svea Barock medverkar. Därefter är det fest på gräsmattan utanför. Ponnyridning, korvgrillning, gycklare, fiskdamm m.m. Tal av Mats Billermark, Generalsekreterare i KFUM/KFUK i Norge.

Vi innkaller til årsmøte – tirsdag 05. juni kl 18

Sted: Frogner Kirkestue, Bygdøy Allé, ved siden av Frogner kirke

Etter årsmøtet, serveres kaffe og kake. Våre nye parmedlemmer, Kari Storækre og Åke Wilhelmsson, forteller om en reise til Litauen.

Sveriges nationaldag  — onsdagen den 6 juni kl 18 —

Svenska Margaretakyrkan
 inviterar till Nationaldagskonsert med Margaretakyrkans kammarkör, musikkorpset OPUS 82, trumpetsolist Jonas Haltia och sopransolist Katharina Frogner Kockum. Tal av förste ambassadsekreterare Isabelle Schylter. Efterföljande kaffeservering.

Svensk Midsommarafton – en svensk tradition fredag 22 juni kl 18 —

Sted: Voksenåsen

Svensk Midsommarafton, en tradition med dans kring den löv- och blomsterklädda midsommarstången. Ingemar Ihlis og fru Birgitta leder musik och dans. Lek, tävlingar, glass och godispåse till barnen, lekledare Reidun Løvstuen. Korv och läsk (brus) finns att köpa. Ingen anmälning – bara kom! – Välkommen!

Voksenåsens svenska Midsommarbuffé med många delikatesser serveras ved 19-tiden. Underhållning och dans.  Buffé – pris med medlemskort kr 225, utan medlemskort kr 310.

Bordsbeställning till buffén telefon 22 81 15 10 eller 22 81 15 00. Ta med dina vänner till en svensk Midsommarafton. Välkommen!

Faktura och Medlemskort 2012

Tack till alla som har betalat medlemsavgiften 2012. Några få medlemmar har ännu inte betalat och vi påminner om betalning snarast. Medlemskortet har du fått tillsammans med fakturan. Ta gott vara på kortet.

Vi önskar alla en skööön sommar!