Medlemsbrev nr 8 – 2012

Tirsdag 25. september kl 12 – 14

–         Möt Ola Larsmo på en litterær lunsj på Voksenåsen

Boklansering av den svenske suksessforfatteren Ola Larsmos nye bok ”Förrädare”. Larsmo skriver igjen om krigshistorien. En intim litterær lunsj på Voksenåsen – billett inklusiv Voksenåsens gode skandinaviske lunsj kr 350. Bindende påmelding til e-mail: anna@voksenaasen.no eller telefoner 22811506 eller 41695189, jfr vedlegg

Torsdag 27. september kl 18

–         Möt skådespelarparet Marie Göranzon och Jan Malmsjö

Arrangementet är fullbokat. Har du anmält dig och senere får ändrade planer, ber vi dig vänligen meddela oss, e-mail och telefoner som ovan. Då kan platsen övertas av annan medlem från väntelista.

Onsdag 31 oktober kl 19 – 22 i Stockholm

–         Svensk-Norska Föreningens 70 – årsjubileum på Nordiska Museet

Tal till jubilanten av bla Norges ambassadör i Sverige, Anne Lund, visafton med Lars Klevstrand tillsammans med svenska musiker, som spelar bl a Bellman och Taube, mottagning med lätt buffe i museets entrehall.

Avgiften är för medlemmar SEK 150. Anmälan – först till kvarn gäller – till e-mail: gunvor.kjellberg@posthem.se eller telefon + 46 8 86 58 58 Håkon – Stein. Det blev för liten intresse fra medlemmene för att ordna en bussresa. Du ordnar med resa och övernattning själv.

Söndag 11 november kl 13 på Voksenåsen

–         Den mångsidige August Strindberg (1849 – 1912)

Det är i år 100 år sedan August Strindberg dog. Det markeras med ett seminarium med ett fullspäckat program: teater, föredrag, utställningar och dagen avslutas med middag. Program är bifogat.  Information och anmälan sker til Voksenåsen, se programmet.