Medlemsbrev nr 7 – 2013

Forfattermøte     Julekonsert                   Julebord

lørdag 14. desember Voksenåsen

Tor Bomann – Larsen – møt forfatteren kl 15 –

Vi har vært så heldige å få Tor Bomann – Larsen til å komme til oss for å fortelle om sin seneste bok, den 6. i Haakon & Maud-serien, Svaret. Haakon & Maud VI.  Ulf Andenæs skriver i Aftenpostens bokbiografi: En kongebiografi så storslagen og i slikt omfang har ingen skrevet maken til tidligere.

For medlemmer i Norsk-Svensk Forening, medlemskort, gis anledning til å kjøpe boken til en spesialpris denne lørdagen. En flott gave til deg selv eller en julepresang!

Fri entré for medlemmer med medlemskort, øvrige gjester kr 100. Barn under 12 år gratis Ingen påmelding, bare å komme.

Julekonsert og Julebord – premiere for en ny tradisjon på Voksenåsen

Denne lørdagen er det også premiere for en ny tradisjon med julekonsert og julebord. Samle familie og venner til en minneverdig kveld med fin musikk og god mat i vakre omgivelser. Her er Voksenåsen, glitrende vakkert og stemningsfylt, med juleblomster og julelys i alle rom. Varmen fra peisen og hyggen rundt de blafrende stearinlysene gir god julestemning. Utenfor kan du hvile øyet på snøtunge trær og nedenfor skimter lysene fra byen.

Det store tradisjonelle julebordet inneholder alle matrettene, du forbinder med jul. Råvarene er tilberedt av egne kokker. Serveringen skjer i form av buffét.

Fredmans Bar og Salong er åpen fra kl 16. Servering av gløgg og pepperkaker. I resepsjonen er det salgsutstilling fra Klässbols Linneväveri. Utstillingen er på plass fra 15. november. Medlemmer med medlemskort i Norsk – Svensk Forening får10 prosent rabatt på innkjøpene. Gjelder bare denne lørdag

Julekonsert med Baratt Due kl 17

Kl 17 starter julekonserten i Einar Gerhardsensalen, Baratt Dues musikkskole.

Pris for bare konsert kr 100 for medlemmer, medlemskort, øvrige gjester kr 150. Barn under 12 år gratis. Ingen påmelding, det er bare å komme!

Julebuffet med Voksenåsens alle delikatesser av julemat kl 18

Kl 18 åpnes dørene til Restaurant Nils Holgerson. Elever fra Baratt Due underholder under julebufféten. Fredmans Bar og Salong er åpen til kl 01.

Pris for julebord med konsert for medlemmer med medlemskort kr 495 per person, øvrige gjester

kr 595 per person. Barn under 12 år kr 180.

Bordreservasjon for julebuffét: 22 81 15 00, 22 81 15 43 senest torsdag 12. desember kl 15

En god idé! Overnatting til spesialpris: kr 450/person i dobbeltrom. Reserver på telefon 22 81 15 00.

Ta med familie, venner og kjente!

Styret i Norsk – Svensk Forening og Voksenåsen ønsker hjertelig velkommen til jul med feststemning!