Medlemsbrev nr 2 – 2014

Medlemsavgiften 2014 – bare noen få som har glemt å betale!

Vi ber vennligst om hjelp med en rask betaling. Ta vare på medlemskortet, som skal vises frem for å oppnå medlemsfordeler.

Vi minner og ber om en rask påmelding til

Utstillingen på Oslo Bymuseum  – Forelsket og foraktet –

1. mars, torsdag kl 14, Oslo Bymuseum, Frognerveien 67

”Hvorfor har jeg ikke hørt om den grusomme behandlingen av tyskerjentene på skolen?” skrev en 16 – år gammel gutt i 2009 i Si:D. Museumslektor Anne Herresthal leste innlegget og ble inspirert. Hun gjorde noe med saken og innlegget ble utgangspunktet for hele prosjektet. Omvisning torsdag 13. mars kl 14 av Anne Herresthal.

Omvisningen gjennomføres med minimum 20 deltakere – det ville hjelpe oss å få din påmelding raskt. Hvis du senere må avbestille din påmelding, er fristen 11. mars. Birgitta 22 44 64 75/95 97 08 44 eller

mail-booking: post@norsksvenskforening.com

Kontant betaling kr 100 ved fremmøte (omvisers kostnad). Etter visningen tar vi for egen regning en kopp kaffe/te sammen i museet.

Meg eier ingen – en svensk film i regi av Kjell Åke Andersson

Filmen er, som dere sikkert vet, basert på Åsa Linderborgs selvbiografiske suksessroman om en liten jente som vokser opp med en alkoholisert far, og den er blitt en vakker og inderlig film om forholdet far/datter. Skuespillerprestasjonene er veldig imponerende.

I hovedrollen som Hasse gjør Mikael Persbrandt en av sine beste roller. Han er mest kjent for sine hovedroller i seriene HAMILTON og BECK og er også å se i de to siste HOBBIT-filmene.

Vi har fått 10 fribilletter med gyldighetstid til 31. mars og først til mølla gjelder. Ring Birgitta Ennals, 22 44 64 75, som registrerer og sender billettene per post. En billett per medlem og to billetter for par medlemmer.

Endring til reservert buss til/fra Eidsvollsbygningen – direkte til/fra inngangen

Omvisning Eidsvollsbygningen – grunnlovsjubileet 1814 – 2014 –

1. april, torsdag. Bussavgang kl 17 fra Majorstuen/Slemdalsveien ved Misjonskirken

Eidsvollsbygningen er blitt restaurert og rehabilitert. Huset er nå ferdig og offisielt åpnet. Vår omvisning er den 24. april med direktør Erik Jondell. Servering Koldtallerken fra Smaken av 1814.

Pris kr 500 for bussreise direkte til/fra Eidsvollsbygningens inngang, inngangspenger/omvisning og servering av Koldtallerken fra Smaken av 1814. Drikke kommer i tillegg.

Begrenset antall. Booking og betaling så raskt som mulig, men senest 7. april til

Bankkonto 6001 05 37102 Norsk – Svensk forening.  Merk ”Eidsvoll” Send mailbooking til: post@norsksvenskforening.com eller ring til Birgitta 22 44 64 75. Programmet gjennomføres med

min 20 og maks 30 deltagere.

Vennlig hilsen/Styret