Medlemsbrev nr 3 – 2014

Nytt spennende program!

1814 – 2014. Svensk och norsk historia med musik i vårens tecken

Voksenåsen 1. mai

Programmet börjar med två 30 – minuters populärhistoriska föredrag och därefter en frågestund.

1600 Händelserna 1814 ur Karl XIV Johans perspektiv Einar Lyth, svensk pensionerad militär (överste) och militärhistorisk författare.

1814 – Norges mirakelår
Øystein Rian, dr philos., professor i tidlig nytids historie ved Universitetet i Oslo.

1730 Konsert – Gränslyd – en hyllest till den folkliga närheten
Vox Humana og Henriksen Berglund & Kästel Trio med poeten Bengt Berg.
Den menneskelige stemmen møter fela og jazz – trion med folketoner fra begge sider av grensen, Grieg-bearbeidelser og Jan Johansen – fragmenter

Konsertpris kr 200 betalas vid ingången.
Til föredrag og konsert är det ingen påmelding – det är bara att komma.

1900 Buffetmiddag inspirerad av våren och 1814
Reservera bord senast tisdag 29 april, kl 15, Voksenåsens restaurang telefon 22 81 15 43. Medlemspris (medlemskort) kr 225, övriga gäster kr 310, betalas vid bordet.

1. mai programmet i samarbete med Mats Berglund trio, Vox Humana och Voksenåsen

Svensk Valborgsmässoafton

Voksenåsen 30. april. Markera dagen, kombinera med 1.mai-programmet.

Sangselskapet Guldbergs Akademiske Kor, brasa, välkommen til våren tal, allsång, valborgsbuffet og dans til Finn Eriksens Orkester med Odd Børre. Vi begynner kl 18. Detaljprogram kommer.

Sov gott på Voksenåsen natten 30. april till 1. mai – kanonerbjudande för alla som önskar kombinera Valborgsmässoafton med 1. mai programmet

Efter god mat och dryck och dans till Finn Eriksens Orkester, har du nära till sängen med övernattning på Voksenåsen – till specialpris – dubbelrum med frukost per person kr 450 och enkelrum kr 550.

Efter stor frukost, kan du ”smøre din egen matpakke” i restaurangen till en pris av kr 110 och ta en härlig och uppfriskande promenad i den vackra omgivningen. Du kommer lagom tillbaka för en vilostund och kan därefter delta i 1. maj-programmet! Tar du en kortare tur, kan du serveras ett jättegott smørebrød som lunch i salongen. Boka rum – telefon 22 81 15 00

Vennlig hilsen/Styret