Medlemsbrev nr 5 – 2015

Søndag 11. oktober kl 15
Voksenåsen inviterer til konsert ”Hommage til Olle Alophson –
tolket av Lars Klevstrand, Åse Kleveland og Jan-Olof Andersson”,
Voksenåsens Nordmarka-Buffet serveres kl 13-15, pris kr 140.

Oktober: 11 NB: kl 13-15, og 25, November 8, 22. Og 29. med juletema
Voksenåsens Søndagsbuffet – Nordmarkabuffet, kr 140, kl 1130-1430

Voksenåsen feirer 60 år med 60% avslag på utvalgte varer og produkter. Man frister med Nordmarka-Buffet utvalgte søndager, se datoer i rubrikken, med 60% avslag. Kr 140 for voksen, (normalt kr 350) og kr 100 for barn t o m 12 år. Barn under 4år ingen kostnad.
Bestill bord –tlf 22 81 15  00 – eller mail:
beate@voksenaasen.no

Fredag 06. november kl 18
Sill -och Snaps-Buffé – svensk matkultur

Sill i dill och flera sillsorter serveras på ”premiären” av vårt nya inslag i svensk matkultur – Sill- och snapsbuffé med potatis, knäkkebröd, smör och Västerbottensost.

Värdpar för kvällens sill- og snapsbuffé är föreningens två äresmedlemmar, Lisa Leinaas och Greta Steen-Larssen, båda två genuint glada i att laga mat.

Snapsvisor? Ja, ingen snaps utan snapsvisa. Ledare för kvällens snapsvisor är Per Anders Sandgren, Svenska kyrkan i Norge. Per Anders har bakgrund från äldre och nyare dryckestradition och varit sångförman både på Kalmar Nation i Lund och Akademiska föreningen. Under sin Melbourne- tid ordnade han under flera år ” Södra hemisfärens största snapsvisetävling.”

Plats: Margaretakyrkans församlingssal.
Vad ingår? Förutom sill-buffén ingår en öl eller vatten, 2 snaps, kaffe och kaka.
Anmälning: Vi tar sikte på 25 medlemmar och övriga gäster.
Til: Birgitta Ennals, tlf  959 70 844, e-mail:birgitta.ennals@outlook.com

Betalning: senast 28 oktober till bank konto 6001 05 37102 .
Norsk –Svensk Forening. Märk betalningen «Sillbuffet»
Pris kr 275 för medlem och kr 325 övriga gäster.

Hjärtligt välkommen till en svensk mattradition!

Lørdag 12. desember
Voksenåsens Julebord kr 210,- med konsert inkludert

Voksenåsen fortsetter tradisjonen med julebord kombinert med julekonsert av elever fra Baratt Due også i år. Klässbols Linneväveri kommer også tilbake med salgsutstilling.

I år feires Nasjonalgavens 60 års jubileum og Voksenåsen tilbyr i anledningen årets julebord til 60% rabatt. 210,- (normalpris 525,-). Konserten er gratis for spisende gjester.
Dørene åpner kl 14:00. Baren er åpen og det serveres gløgg og pepperkaker til alle.
15:00 Åpner dørene inn til restaurant Nils Holgersson og det store julebord. Pris pr. person inkl. konsert 210,- p.p (normalpris 525,-) Barn under 12 år 100,- Barn under 4 er gratis.

17:00 er det konsert i en julepyntet Einar Gerhardsensalen. Konserten er inkludert i menyprisen. Ønsker man ikke å spise koster konserten 100,- p.p.

18:00 åpner dørene inn til vår restaurant Nils Holgerson og vårt store julebord. Pris pr. person (inkl. konsert) er 210,-p.p. Etter konsert og mat er baren åpen.
Ønsker du å overnatte er prisen kun 650,- pr. pers, i dobbeltrom.
Velkommen til å feire jul sammen med oss! For informasjon og bestilling:
Resepsjon 22811500 alt.
hotell@voksenaasen.no Restaurantsjef 22811543 alt. beate@voksenaasen.no