Medlemsbrev nr 4 – 2016

Vi minner om Årsmøtet onsdag 01. juni kl 1800 i Frogner kirkestue, Bygdøy allé 36

Vi viser til innkalling i medlemsbrev 2 – 22. februar 2016. Årsmøtet behandler årsberetning, resultat -og balanseregning, revisjonsberetning, budsjett, valg av styre, i år med tre nye styrekandidater, valg av revisor og fastsettelse av kontingent for 2017. Dokumentasjon deles ut i møtet.

Etter årsmøtet ca kl 19 –  jubileumsmarkering – inviterer vi i vårt 70. jubileumsår til champagne og svensk smörgåstårta, kaffe og småkaker. Kostnad kr 100.- som betales ved fremmøte. Påmelding, se neden!

Vi har invitert to forfattere, som forteller om hver sin aktuelle bok Anne – Kristin Føsker med Gränsen är nådd og Mona Levin med Mors historie.

Mona Levin har skrevet bok om sin mor, Solveig Levin, som fylte 101 år i 2015.
Mona fikk nylig kritikerpris for sin mangeårige innsats som teaterkritiker i Aftenposten.

Anne- Kristin Føsker har skrevet bok om sin far, Leif Føsker, dobbeltagent og ukjent krigshelt. Noen traff Anne-Kristin, konsulent i lederskapsutvikling og tidligere riksdagsledamot i Sverige for Folkpartiet nå Liberalerna, i ambassadörsparets residens på vår 70-årsmarkering. Nå får Anne-Kristin mer tid til å fortelle sin historie.

Det gis anledning til å kjøpe bøkene til spesialpris denne kvelden.

Med anledning av serveringen ber vi vennligst om en rask påmelding og senest mandag 30. mai til Birgitta telefon 959 70 844 eller Anne Grethe telefon 976 89 248 eller e-mail: post@norsksvenskforening.com

Velkommen til årsmøtet i jubileumsåret!

Svensk Midsommarafton fredag 24. juni kl 18 på Voksenåsen

Vi inviterer til sedvanlig svensk tradisjon med midsommaraftons dans kring midsommarstången, lek og konkurranser, godisposer og iskrem som belønning. Ingemar og Birgitta Ihlis från Gagnef i Dalarna leder dansen. Ved regn danser vi inne i Gerhardsensalen.

Voksenåsens midsommarbuffet.  Underholdning med dans i Fredmans Bar under ledelse av Ingemar Ihlis. Medlemspris kr 225 øvrige gjester kr 395. Reservasjon av bord til buffet telefon 22 81 15 43 eller 22 81 15 00.

Velkommen til en tradisjonsrik svensk Midsommarafton!/Styret

Voksenåsens midsommarbuffet. Underholdning med dans i Fredmans Bar under ledelse av Ingemar Ihlis. Medlemspris kr 225 øvrige gjester kr 395. Reservasjon av bord til buffet telefon 22 81 15 43 eller 22 81 15 00.

Velkommen til en tradisjonsrik svensk Midsommarafton!/Styret