Innholdsrikt førjulsprogram 2016

Norsk-Svensk Forening inviterer til et innholdsrikt førjulsprogram! Følgende arrangementer finner sted på Voksenåsen:

• olelarsmo-1Den 28. november kl. 17.00 presenterer Ole Larsmo sin nye bok «Swede Hollow» Se invitasjon
  • Lørdag den 3. desember kl. 17.00: Konsert med strykekvartett «Nordlys» som spiller perler fra det klassiske julerepertoaret. Kun konsert kr. 50 for NSF medlemmer, inkludert etterfølgende julebord kr. 395 (ord. 700).
  • Søndag den 4. desember kl. 17.00: Konsert med den legendariske svenske gitaristen Jojje Wadenius som tolker svenske og norske julesanger.

Familiejulebord inneholder alle retter du forbinder med norsk jul. Vår svenske kjøkkensjef sørger for at svenske gjester også føler seg hjemme. Julebordene er dekket søndag 4.12 kl. 15.00, søndag 11.12 kl. 13.00 og 17.00 samt søndag 18.12 kl. 13.00 og 17.00. Medlemmer av Norsk-Svensk Forening får følgende rabatt: voksne kr. 450,- (595,-) og kr. 200,- for barn 4-12 år (kr. 275,-), barn under 4 år gratis.  Vi viser til Voksenåsens hjemmesider.
Husk å ta med medlemskortet.

468_2015_09_15_100220Margaretakyrkan i Oslo har også et rikholdig program i adventstiden. Julebasaren 18.-19. november er meget populær. I adventstiden er det flere konserter og arrangementer, spesielt  Luciafeiring 11.-13. desember. For øvrig se Svenskakyrkans hjemmeside: www.svenskakyrkan.se/norge. Margaretakyrkan har et rikholding og variert program hele året og legger vekt på å være en møteplass for deltagelse i svenske tradisjoner samt å samarbeide med aktuelle lag og foreninger.

Prest Per Anders Sandgren har skrevet et informasjonsbrev til medlemmer av den Svenske kirken. Se vedlegg.

Vårens program er under planlegging. Vi feirer Valborg og Midtsommer som vanlig, men styret ønsker å flytte årsmøtet til mars måned. Vi arbeider med et besøk på Norsk Folkemuseum med Bygdøy kongsgård og en reise til Grythyttan/Loke.

Norsk-Svensk Forening har oppdatert sin hjemmeside. Vi inviterer alle til å se vår nye side: www.norsksvenskforening.com.

Vi håper å se mange av våre medlemmer på arrangementer på Voksenåsen eller Margaretakyrkan før jul! Vi ønsker dere en riktig god førjulstid og ser frem til flere hyggelige sammenkomster på nyåret!