Voksenåsen i august 2017

1.  Fredag 4.8 (blås), Mandag 7.8 (sang) og onsdag 9.8 (strykere) kl. 18.00 –  avslutningskonserter i forbindelse med vår Sommerakademi  med unge lovende musikkstudenter fra Norges Musikkhøyskole og Kungliga Musikhögskolan i Stockholm og resten av verden (fra 32 land…)
(se også  https://summeracademy.no  )

2.  Fredag 18. august kl. 16.30  – vernissage  av utstillingen ”Art´s Fun” med verker av Lasse og Inger Åberg (se flyer her). Åpnes i nærvær av kunstnerne av Madeleine Cederström, kjent radiorøst i Norge.

3.  Søndag 27. august kl. 14.00 – Finlandskalas  i anledning Finlands 100-årsjubileum. Noe for både store og små..
(Se flyer her)

Norsk-Svensk forening har tur : Meld dere på om dere har anledning😊

Hagan-Christian Skredsvigs kunstnerhjem i Eggedal onsdag 30. august kl. 10.00.

Hagan er landets best bevarte kunstnerhjem fra gullalderen i norsk malerkunst. Skredsvig var den mest berømte av de norske malerne i Paris i sin generasjon. Han fikk gullmedaljen i Salonen i Paris i 1881 og er innkjøpt av den franske stat, Nasjonalmuseet, Det Kongelige Slott og Musee du Louvre. Drømmen o m et eget galleri på ved hans hjem Hagan gikk i oppfyllelse i 2015, da Stiftelsn Galleri Skredsvig hadde midler nok til å bygge om den gamle låven til galleri. Flere store verk er deponert av Nasjonalmuseet og Sparebankstiftelsen DNB.

Huset ligger idyllisk til i Eggedal. Huset og interiøret er urørt siden Skredsvigs tid.

Eggedal er også forbundet med bl.a. Harriet Backer og Gerhard Munthe som fant inspirasjon fra det vakre landskapet. Ernst Josephson malte «Strømkarlen» her.

Vi reiser fra Skøyen v/bensinstasjonen kl. 10.00 med Schaus Buss. Retur kl. 17.30.

Turen koster kr. 500, pr. per. inkludert omvisning og lunsj.

Betales inn på forhånd til kto. 6001.05.37102

Påmelding: Elisabeth Solem, elisabeth.solem@getmail.no eller 98464586

Anne-Grethe Nilsen: agnilsen@hotmail.no eller 97689248

Påmelding til turen innen 20. august 2017.

Norsk-Svensk forening